/photos/bg_blog.jpg

Blogi

Uued tooted, sooduspakkumised, kauplustes toimuv ja nõuanded
31 august
2018

Sügis kutsub trenni

Regulaarne liikumine on iga inimese jaoks eluliselt vajalik- see toetab nii meie füüsilist kui vaimset tervist. Tänapäeval pole vist kellelegi üllatus, et inimeste liikumisaktiivsus on aastatega järjest vähenenud. Päeval kontorilauataga ja õhtul diivani peal teki sees istuda on kordades mugavam ja mõnusam, kui trennis higistada.  

Blogis teeme juttu sellest, mis võiks olla treenimise eesmärk ja kuidas seda läbi toitumise toetada. 

Liikumise eesmärk ei pea olema hea sportlik tulemus. Liikumise eesmärgiks võiks hoopis olla oma kehale tervislikku koormuse pakkumine hea enesetunde ja pikema elu tagamiseks. Viimane seos on kinnitust leidnud mitmes uuringus. Sügis on nagu teine aastaalgus, kus peale pikka ja kuuma suve leitakse tee trennini. Biomarket tahab Sinu treeninguid septembris toetada ja meil on sulle palju häid pakkumisi.  

Paljude treenerite ja sportlaste jutust kõlab tihti läbi sõna valk/proteiin.  Isegi suuremad tootjad kasutavad sõna proteiin kasulikult ära ja lisavad seda pakenditele suuremaks müügieduks. Järsku ongi kogu meie poed täis erinevaid kõrgendatud valgusisaldusega tooteid- batoonid, kohupiimad, jogurtid, joogid, jäätised jne.

Mis need valgud üldse on? 

Peaaegu kõik ensüümid ning osad hormoonid on valgulise koostisega. Valgud osalevad aktiivselt antikehade tootmises ja tagavad organismi tugeva ning toimiva immuunsüsteemi, samuti osalevad nad paljude ühendite transpordil. Ühesõnaga valgud on meie keha põhiline ehitusmaterjal ja ka meie lihased koosnevad valkudest.

Eriti oluline treenivale inimesele

Mõtle, et meie lihased on justkui telliskivisein, mida me trenni käigus lõhume, sest trenn on tegelikult lihast lõhkuv tegevus. Valk on nagu uus telliskivi, mille paneme pärast trenni sinna kohta, kust me eelmise ära võtsime. Niiet valku tarbides parandame oma telliskivi seina(lihast), mille trenni käigus ära lõhkusime.

Ebapiisaval valgu tarbimisel, ei toida me piisavalt lihast, tekib väsimuse ja vigastuste oht. Samuti ei tohiks unustada vana tõde, et ka liiga palju head, pole hea. Nii peaks jälgima, et valkude tarbimine oleks mõõdukas ehk moodustama päevasest energiavajadusest 10-20%. 


Valgud meie toidulaual

Valkusid saame jagada loomseteks ja taimseteks. Loomsed valgud sisaldavad küll rohkem asendamatuid aminohappeid, kuid lihaga ei tasuks liialdada.

Loomset päritolu valkude parimateks allikateks on muna, piimatooted (nt kohupiim, juust, kodujuust), kala, linnuliha, liha.

Taimset päritolu valkude parimateks allikateks on kaunviljad, pähklid, seemned ja teraviljatooted.  

Jälgima peaks seda, et menüüsse valitud valguallikad poleks vaid loomsed, vaid 50% nädalast, võiks taldrikul olla taimne söök. Parimad kõhutäitjad on kindlasti läätsed ja kikerherned. 

Trenn ja valgupulber- kas käivad käsikäes?

Treenima hakkamine ei tähenda ilmtingimata, et peaksid oma koju varuma 10 kotti valgupulbrit, kuid vahel võib valgupulber olla väga väärt abimees.

Kui sa ei saa tavatoidust piisavalt valku, võid suurendada tavatoiduga saadava valgukoguse hulka või võtta abiks mingisuguse valgupulbri. Toidulisandid on kasulikud ka siis, kui sinu päevaplaan on kiire ja ettearvamatu. Toidukorra asendajat on tarbida lihtsam ja mugavam. See on kordades parem, kui jätta toidukord vahele.  

Valgupulbrid võivad olla ka kavalad abimehed hommikusöögi toitvamaks ja maitsvamaks tegemisel. Näiteks lisa enda hommikupudrule lemmik maitsega valgupulbrit. Valk pudru sees aitab hoida kõhtu kauem täis ning samal ajal saad ka pudru maitsvaks. 

Meil on Sulle pakkuda Motion valgupulbreid, mis on gluteeni- ja sojavabad, kunstlike värvi-, lõhna- ja maitseaineteta ning läbinisti mahedast toorainest valminud. Oma lemmikud leiavad nii omnivoorid kui ka veganid. 

Motion toidulisandid on septembris  -15 % soodsamad.

Ainevahetuse turgutamiseks

Iga kord kui me sööme või joome, peame olema tänulikud oma ainevahetusele, mis tarbitud kalorid energiaks muudab. Ainevahetus kiireneb ka aktiivse eluviisi ja treeninguga, kuid on ka mõned toidud-joogid, mis ainevahetuse mühinal tööle panevad.

Kaerakliid on ka lisaks suurele kiudainesisaldusele kolesterooli alandava toimega.

Antersdorferi kaerakliid idudega, 500g hind septembris  2,71 eurot*

Chia-seemnetes on kõrge väärtuslike rasvhapete (omega-3) sisaldus (8 x rohkem kui lõhes)  ning on suurepärane taimsete valkude ja kiudainete allikas (1 maksimaalne päevane täiskasvanu chia annus (20g) sisaldab 1/3 soovitatavast päevasest kiudainete kogusest). 

Biona chia seemned, 250g hind septembris 4,44* eurot

Lisaks väetoitudele saab ainevahetust turgutada ka taimsete teedega. Biomarketi lettidel on 3 Helps teed, mis aitavad kaasa nii ainevahetusele, seedimisele kui ka organismi puhastamisele.  Leiad need riiulilt soodushinnaga 3,36* eurot   

Üks salarelv seedimise ja kiire ainevahetuse heaks on ka meie rohelised kangelased nisuoras ja spirulina.  

Nisuoras sisaldab ohtralt klorofülli, millel on organismi puhastav toime ja tänu sellele aitab nisuoras puhituse, kõhukinnisuse, kõhulahtisuse ja aeglase ainevahetuse korral.  Peale selle, et see sisaldab hulganisti klorofülli, leidub selles veel tsinki, mangaani, vaske, seleeni, rauda, magneesiumi, kaltsiumi, A-, K-, E-vitamiine ja olulisi B-grupi vitamiine. Samuti on nisuorases peidus 18 erinevat aminohapet.  
Lisa nisuorase pulbrit hommikusele smuutile või pudru sisse.  
Nisuorase pulber on augustis soodushinnaga  7,22* eurot.

Spirulina, turgutab tervet su organismi, varustab enamuse eluks vajalike valkudega, ennetab allergiat, tugevdab immuunsüsteemi, aitab ennetada vererõhu ja kolesteroolitaseme tõusu ning kaitseb vähi eest.  

Spirulina võid samuti riiulilt haarata soodushinnaga 8,36* eurot.

Magneesium ja treening

Magneesium osaleb väga suure hulga ensüümide töös ja seega on organismi normaalse toimimise seisukohast oluline, et saaksime magneesiumi piisavalt. Ta on oluline valkude sünteesis, seega ka lihaste tekkes. Magneesium osaleb glükogeenist glükoosi tootmisel energia saamise eesmärgil.

Magneesium aitab lihastel lõõgastuda, seega võib magneesiumi vähesus viia lihaskrampide tekkeni, piimhappe kogunemise tõttu tekkivate lihasvaludeni, kiirema väsimuse tekkeni, sportlike tulemuste languseni, aga ka aeglasema koormusest taastumiseni.

Magneesiumihelbed ja õli on parim viis kõrge kvaliteediga magneesiumkloriidi läbi naha otse rakkudesse toimetamisel. Valik tooteid magneesiumivarude parandamiseks on sulle sellel kuul -15% *





Hoia septembris silma peal ka Biomarketi facebooki lehel, kus igal esmaspäeval toome teieni terviseminutid.  Septembris ongi põhifookuses treening.  

Võta ka osa meie väljakutsest treenida usinalt terve septembri koos Biomarketiga, kasutades oma trennipiltide all häshtägi #biomarketigatrenni. 
Kõigi piltide vahel loosime välja Motion toidulisandi komplekti (sheiker+valgupulber). 

Näeme trennis! 

 *Hea teada, et kõigile soodushindadele lisandub ka veel 7% kliendikaardi soodustust.


liitu uudiskirjaga
Kõige värskemad uudised
Email again:
kasulikku

5 nippi kuidas toetada algaval sügisel oma tervist