/photos/bg_blog.jpg

Blogi

Uued tooted, sooduspakkumised, kauplustes toimuv ja nõuanded
09 jaanuar
2019

Rõõmsalt trenni

Kui andsid endale uuel aastal lubaduse olla terve ja rõõmus ning teha sõprust trenniga, siis püsi siin, me oskame sind aidata.  
Pea ainult meeles, et Sinu keha toetab Su sportlikke saavutusi vaid siis, kui see on varustatud kõikide vajalike toitainetega. Tavapärasest suurema koormuse korral võib aga ka kõige tervislikuma toitumise juures puudu jääda mitmetest mineraalainetest.  Loe lähemalt meie blogist, milliseid toidulisandeid võid vajada, kui oled spordiga sinasõber ja soovid oma organismi arukal moel toetada.

Magneesium  

Magneesium, meie organismile niivõrd oluline mineraal, on märksõna, kui elad läbi stressirohkeid aegu või treenid intensiivselt. Paraku on magneesiumipuudus Maailma Tervishoiuorganisatsiooni andmetel tänapäeval aina levinum probleem, kuna üha toitainetevaesem ja töödeldum toit sisaldab magneesiumi pigem vähem, kui seda stressirohke argipäev nõuab.  

Magneesium osaleb väga suure hulga ensüümide töös ja seega on organismi normaalse toimimise seisukohast oluline, et saaksime magneesiumi piisavalt. Ta on oluline valkude sünteesis, seega ka lihaste tekkes. Magneesium osaleb glükogeenist glükoosi tootmisel energia saamise eesmärgil.

Magneesium aitab lihastel lõõgastuda, seega võib magneesiumi vähesus viia lihaskrampide tekkeni, piimhappe kogunemise tõttu tekkivate lihasvaludeni, kiirema väsimuse tekkeni, sportlike tulemuste languseni, aga ka aeglasema koormusest taastumiseni.

Suurema magneesiumivajaduse puhul ei pruugi aga alati ainult teadlikust toitumisest abi olla. Kuigi toiduainetest sisaldavad enim magneesiumi erinevad täisteratooted, kliid, seesami-, kõrvitsa- ja päevalilleseemned, pähklid, kakao ja rohelised köögiviljad, raskendab seedetraktis selle omastamist näiteks rasvane toit, aga ka suure kaltsiumisisaldusega toiduained.

Kuid kehale saab pakkuda seda eluolulist mineraali ka läbi naha – magneesiumisoola ehk magneesiumkloriidina. Selle kasutamise eeliseks on kiire ja hea imendumine. Esimest mõju võib vaevuste korral tunda juba mõne jalavanni või nädalase magneesiumiõli või -geeli kasutamise järel, kuid leevendamaks aastate jooksul tekkinud magneesiumipuudust, peaks kuuri pikkuseks olema siiski kuu või paar.

Sellel kuul kampaanias olevad magneesiumitooted leiad SIIT.  
Tasub meeles pidada, et poes lisandub kampaaniahinnale ka kliendikaardisoodustus.  

Liigesed valutavad?

Väävel on üks neist aktiivset eluviisi toetavaist mineraalainetest, mis annab vastupidavust lihastele, liigestele ja luudele ning osaleb sidekoe ja kõhrede loomisel. Ühtlasi ka ilumineraalina tuntud väävlit on läbi aegade hinnatud tänu tema kollageeni ja elastiini moodustamist soodustava toime pärast, mis omakorda mõjub hästi juustele, nahale ja jumele.
Metüülsulfonüülmetaan ehk MSM on veeslahustuv väävli vorm, mis pakub head võimalust väävlipuuduse leevendamiseks või väävlivarude täiendamiseks. See looduslik ühend esineb kõikides taimsetes ja loomsetes kudedes. MSMi tootmine jäljendab keemilist reaktsiooni, kuidas ühend tekib looduses. Protsessi tulemusel valmib valge ja lõhnatu, suhkrut meenutav kristalne väävliühend.

Jaanuaris leiad mitmed liigeseid toetavad toidulisandid SIIT.

Valk- moeröögatus või päriselt vajalik?

Peaaegu kõik ensüümid ning osad hormoonid on valgulise koostisega. Valgud osalevad aktiivselt antikehade tootmises ja tagavad organismi tugeva ning toimiva immuunsüsteemi, samuti osalevad nad paljude ühendite transpordil. Ühesõnaga valgud on meie keha põhiline ehitusmaterjal ja ka meie lihased koosnevad valkudest.

Mõtle, et meie lihased on justkui telliskivisein, mida me trenni käigus lõhume, sest trenn on tegelikult lihast lõhkuv tegevus. Valk on nagu uus telliskivi, mille paneme pärast trenni sinna kohta, kust me eelmise ära võtsime. Niiet valku tarbides parandame oma telliskivi seina(lihast), mille trenni käigus ära lõhkusime.

Ebapiisaval valgu tarbimisel, ei toida me piisavalt lihast, tekib väsimuse ja vigastuste oht. Samuti ei tohiks unustada vana tõde, et ka liiga palju head, pole hea. Nii peaks jälgima, et valkude tarbimine oleks mõõdukas ehk moodustama päevasest energiavajadusest 10-20%.

Valgud meie toidulaual

Valkusid saame jagada loomseteks ja taimseteks. Loomsed valgud sisaldavad küll rohkem asendamatuid aminohappeid, kuid lihaga ei tasuks liialdada.

Loomset päritolu valkude parimateks allikateks on muna, piimatooted (nt kohupiim, juust, kodujuust), kala, linnuliha, liha.

Taimset päritolu valkude parimateks allikateks on kaunviljad, pähklid, seemned ja teraviljatooted.  

Jälgima peaks seda, et menüüsse valitud valguallikad poleks vaid loomsed, vaid 50% nädalast, võiks taldrikul olla taimne söök. Parimad kõhutäitjad on kindlasti läätsed ja kikerherned.  

Treenima hakkamine ei tähenda ilmtingimata, et peaksid oma koju varuma 10 kotti valgupulbrit, kuid vahel võib valgupulber olla väga väärt abimees.

Kui sa ei saa tavatoidust piisavalt valku, võid suurendada tavatoiduga saadava valgukoguse hulka või võtta abiks mingisuguse valgupulbri. Toidulisandid on kasulikud ka siis, kui sinu päevaplaan on kiire ja ettearvamatu. Toidukorra asendajat on tarbida lihtsam ja mugavam. See on kordades parem, kui jätta toidukord vahele.  

Valgupulbrid võivad olla ka kavalad abimehed hommikusöögi toitvamaks ja maitsvamaks tegemisel. Näiteks lisa enda hommikupudrule lemmik maitsega valgupulbrit. Valk pudru sees aitab hoida kõhtu kauem täis ning samal ajal saad ka pudru maitsvaks.

Meil on Sulle pakkuda Motion valgupulbreid, mis on gluteeni- ja sojavabad, kunstlike värvi-, lõhna- ja maitseaineteta ning läbinisti mahedast toorainest valminud. Oma lemmikud leiavad nii omnivoorid kui ka veganid.

Valgupulbrit saad lisada ka oma smuuti sisse, et muuda see toekaks eineks. Jagan sulle ka oma lemmik smuuti retsepti. :)  

Sul läheb vaja:
  1. 1 väike küps banaan
  2. 50g külmutatud mustsõstraid
  3. 1 tilluke pirn
  4. 20g Motion valgupulbrit (šokolaadi või maapähkli oma)
  5. 2tl kakaod
  6. 200-300 ml taimset piima või vett
  7. Peotäis jääkuubikuid.
Blender surisema ja valmis ta ongi.  Smuuti jaoks vajaliku leiad biomarketist.

Motion Nutrioni looduslikud valgupulbrid ja sheikerid leiad kampaaniahinnaga SIIT.

liitu uudiskirjaga
Kõige värskemad uudised
Email again:
KIIDA TEENINDAJAT