/photos/bg_blog.jpg

Blogi

Uued tooted, sooduspakkumised, kauplustes toimuv ja nõuanded
01 detsember
2017

7 ideed talvise smuuti valmistamiseks

Ära arva, et smuuti vaid südasuviseks värskendajaks passib. Tervisliku, toitva ja hooajalise smuuti saad valmistada ka keset talve. Kasuta hooajalisi puuvilju, sügavkülmikusse varutud marju ning soovi korral soojendavaid vürtse ning loo endale sel hämaral ja vitamiinivaesel ajal vikerkaarevärvilisi kosutajaid. 

Smuuti valmistamine on niisama lihtne kui kahe käe sõrmedel arvutamine! Puuvili + marjad + peotäis rohelist + sortsuke vedelikku (+ pähkleid-seemneid + lusikatäis väetoitu) / blender või sausegur = klaasitäis kosutust. Kui neile koostisosadele lisada veel paar nõuannet, on tulemuseks tervislik toidukord, mis varustab sind vajalike vitamiinide, mineraalide, kasulike rasvhapete ning kõhusõbralike kiudainetega. 

Hoia oma smuuti lihtsana! Ära ürita ühe portsu sisse laduda kõike kasulikku ja maitsvat. Piisab, kui valid ühe baasvilja, ühe marjasordi, ühe rohelise või väeka lisandi ning soovi korral üht sorti pähkleid või seemneid ning kui vaja, siis ühe vürtsi. Maitseelamus sünnib kokkukõlast, mitte kokku kuhjamisest.

Jäta suhkrud, mahlad ja piimatooted lisamata. Milleks sulle ekstra suhkur, kui puuviljad juba isegi suhkrurohked? Milleks mahl, kui puuviljades-marjades on algselt kõik juba olemas? Milleks piim või jogurt – tegu ei ole ju piimakokteili või magustoiduga, vaid tervisliku toidukorraga. Smuuti vedeldamiseks sobib kõige paremini vesi, teist sama hea on kookosvesi, oma töö teeb ära ka mandli-, kaera-, soja- või muu taimne piim. 

Tarbi smuuti võimalikult kohe peale valmistamist, nii saad selle toiteväärtusest enim kasu.  

Kõik järgnevad retseptid on mõeldud ühele. Smuuti valmistamiseks piisab, kui purustad kõik koostisosad blenderis. Nii lihtne ongi! 

Sametpunane südamesõber 

1 väike keedupeet, 100 ml granaatõunamahla, peotäis mustsõstraid, 1 tl assaimarja pulbrit, piparmündilehti 

Suusabaasis on smuutipidu

100 g muskaatkõrvitsapüreed, 100 ml mandlipiima, peotäis pohli, 1 tl vahtrasiirupit, 0,5 tl kaneeli, näpuotsatäis purustatud koriandrit 

Kuldne kuninganna 

100 g küpsetatud bataati, 100 ml magustamata astelpajumahla, veidi riivitud ingverit ja kurkumijuurt (võid asendada kuivatatud ingveri ja kurkumiga) 

Mustikamuhedus

Pool avokaadot, 150 ml kookosvett, peotäis metsamustikaid, 1 tl luukumipulbrit, basiilikulehti 

Roheline peitus 

Pool banaani, väike peotäis spinatit või lehtsalatit ja suur peotäis vaarikaid, 100 ml kookospiima (joomiseks mõeldud, näiteks Allos) või kookosvett, 1 spl kooritud kanepiseemneid, 1 tl klorellat või spirulinat, näpuotsaga ingveripulbrit 

Mangomaius 

Pool avokaadot, pool küpset mangot, 200 ml kookosvett 

Šokolaadisõõm 

Pool avokaadot, peotäis spinatit, peotäis mustikaid, 1 spl  kakaopulbrit, 1 spl mett, 0,5 tl kaneeli, näpuotsaga purustatud kardemoni, paar tšillihelvest